dimarts, 8 de març del 2022

per què he decidit autopublicar "un poema entre els estels i la terra"

El cap de setmana passat vaig publicar via autoedició el meu poemari Un poema entre els estels i la Terra. Va ser una decisió ràpida i impulsiva, després d'escriure dijous a la nit La noia tímida, un poema que vaig deixar sense publicar a l'esborrany d'aquest mateix bloc. Tenia un mal de cap horrorós, malgrat no ser de tenir mals de cap, i malgrat no considerar-me poeta, però no sé com em va sorgir i vaig mirar cap a la meva joventut, així que vaig escriure'l després de prendre'm el tercer ibuprofè del dia. Com ja he explicat alguna vegada, per a mi la poesia és en paper on millor es pot llegir, perquè -almenys jo- trio moments molt específics per llegir-la. Quan les coses quotidianes m'aclaparen llegir poemes em dona oxigen, és com fer un petit break. I com soc reincident de mena, rellegeixo aquells que m'agraden en les pàgines que sé que m'estan esperant a les prestatgeries del menjador. Com qui recorre a una copa de vi i posa la Norah Jones al saló de casa després d'un dia amb molt d'estrès a la feina.

Sense plantejar-me en cap moment fer cap poemari, aquests dos darrers anys he anat escrivint poemes molt esporàdicament, la majoria publicats a La bústia groga, i no us podeu imaginar com gaudeixo quan els escric, perquè és com si entrés en trànsit mentre ho faig, per això dic que hi ha molt de màgia en la poesia. D'altres els he escrit mentre escrivia assaig, com un apunt espontani i inconnex allà enmig de les notes i que mai havia publicat per pudor. No volia que es perdessin en un arxiu del Drive ni en la virtualitat de Blogspot, que algun dia desapareixerà. La poesia és juntament amb l'assaig el gènere amb què més m'identifico com a persona, i de la poesia m'encanta sobretot aquell vessant artístic que en el meu dia a dia no mostro perquè estic per altres tasques. Són setze poemes. I com no sé si me'n tornaran a sorgir més, que segurament si, els he volgut recopilar en aquest petit format de llibre. 


Un poema entre els estels i la Terra (Kindle publishing, 2022)




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada