dijous, 19 de setembre del 2024

quan tenia quinze anys

 

Quan tenia quinze anys em preguntava 

com seria a l'any 2000. 

Caminava pel pati de l'Institut amb l'esmorzar a les mans. 

Ara que som al 2024 

gairebé se m'oblida 

com era als vint-i-cinc. 

I no tinc gaires preguntes sobre mi més enllà del mes següent. 

 

Quan en tenia vint-i-nou

Volia un fill

I no vaig tenir-lo fins als trenta-un.

Llavors van ser dos

Perquè vaig tenir bessons.

Van ser prematurs i menuts

Ara que han crescut

Amb prou feines recordo el neguit

De no quedar-me en estat

I els plors a les nits al llit.

 

Em vaig casar als vint-i-tres

Quan la Mixirres, la gata de casa

encara s'arrossegava entre les meves cames.

Sabia que estava enamorada

Però no que l'amor se'ns esvairia. 

Tants anys feliços no els imaginava

Quan caminava pel pati de l'Institut

Ni a mi trenta-quatre anys després sense certeses.

Ningú les té.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada