Finalment el seu marit denuncia el perill que suposa per a la salut dels veïns de la zona on fan els assajos nuclears i en una mena de fals consell de guerra l'ingressen en un psiquiàtric militar. El deixen idiotitzat amb tanta droga que li injecten. Llavors la protagonista, per denunciar la injusta situació en què es troba el marit, munta un sidral enmig del desert de Nevada quan estan a punt de llençar una bomba. I el final... el final acaba forçadament bé. Però grinyola perquè no encaixa amb el personatge tan explosiu de la Jessica Lange.
He trobat a faltar profunditat en el personatge, un background, una evolució lògica del seu dolor (així com el del marit). Qui ho va fer molt bé això va ser l'Spielberg als Fabelmans amb el personatge de la mare, que pateix un tipus d'histèria similar a la de la protagonista de Blue Sky però ens presenta els motius: era un geni, havia de ser pianista de càmera i es troba engabiada fent de mestressa de casa. L'evolució: marxa amb un amic del pare que l'entén amb el seu patiment i s'acaba separant per anar a viure sola.
Si algú vol saber més sobre el tema del mal que no té nom que llegeixi l'assaig de la Betty Friedan La mística de la feminitat. Sobre ell n'he parlat en més d'una ocasió al bloc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada